15 grudnia 2016

BLOGMAS #15 PRZEPIS NA CIASTECZKA RENIFERKI


Witajcie Kochani!
Dzisiaj przepis na przeurocze i oczywiście smaczne ciasteczka reniferki o smaku waniliowym. Inspirację i przepis zaczerpnęłam z genialnej strony, z której korzystałam już nie raz czyli mojewypieki.com.  Napiszcie czy znacie ten przepis, czy może go próbowałyście a może macie inne świąteczne propozycje, którymi możecie się ze mną podzielić. 

Z przepisu wychodzi około 40 ciasteczek, trudno było mi dokładnie policzyć bo szybko znikały i to jeszcze przed dekorowaniem:) A potrzebujemy:
 - 180 g zimnego masła,
 - 200 g cukru pudru,
 - 350 g mąki pszennej,
 - 1 duże jajko,
 - 1 żółtko,
 - 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
 - szczypta soli

Wszystkie składniki łączymy ze sobą, i ja ugniatałam je ręcznie. Oczywiście posypałam wcześniej rękę mąką żeby ciasto się nie kleiło. Choć i tak miało kleistą konsystencję. Przepięknie pachniało wanilią. Wyrobione ciasto owijamy folią spożywczą i wkładamy na 30 min do lodówki. 

Po tym czasie, odrywamy mniejsze kawałki, które wałkujemy podsypując mąką. Ja robiłam to od razu na papierze do pieczenia gdyż ciastka trochę mi się deformowały przy próbie przełożenia ich ze stołu na blachę. Wycina łam kształt kółek za pomocą szklanki. Pamiętajcie o odstępach, jednak nie musza być zbyt duże.

Teoretycznie pieczemy je w temperaturze 180ºC przez 12 minut. I jeśli macie normalny piekarnik to polecam trzymać się przepisu. Ja musiałam po prostu co chwilę sprawdzać a i tak nie mogłam powstrzymać przypiekania od spodu. O piekarniku mojego chłopaka już Wam opowiadałam w poście o domku z piernika.

Po upieczeniu, kiedy ciastka ostygną. Rozpuszczamy odrobinę mlecznej lub gorzkiej czekolady - jak wolicie i malujecie rogi reniferom. Musimy także zrobić lukier, na który przykleimy noski, a do tego celu polecam m&m'sy. Zostawiamy wszystko do zastygnięcia. Ja zostawiłam w lodówce ca całą noc. I gotowe!


Moje ciastka nie wyglądają idealnie, ale nawet mój chłopak stwierdził, że są urocze. Wszystkim się podobały i smakowały. Myślę, że będą u mnie świąteczną tradycją. Być może pojawi się przepis na maślane ciasteczka, które są u mnie co roku ale nie wiem jak będzie z czasem, więc nic nie obiecuje. 


x.o.x.o.
MadzSch93

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz